Massagen

Det gick bra med massagen. Gordon tyckte att det var skönt men han blev riktigt uttråkad efter ett tag och ville ha min uppmärksamhet hela tiden. Han stog och drog i min jacka och när jag kliade honom i pannan så slutade han, knäpp ponnyn. Efteråt blev vi utskickade på en 15-minuters promenad och då vart Gogge glader.

Kjell (massören) hittade lite spänningar i ryggen men det var tydligen inte så farligt. Han trodde att spänningarna kunde bero på våra sadlar som ligger lite galet. Det var lite smalt mellan bossorna, annars låg dom rätt bra. Men han tyckte att jag kunde använda dom med en fårskinnspadd tills han börjar sätta lite muskler och efter det prova ut nya.

Sen för att bygga muskler tyckte han att jag bara skulle skritta varannat ridpass. Mycket i upp och nerförsbackar i ett friskt tempo. Låter bra tycker jag, så kan jag rida barbacka några gånger.

Han kommer tillbaka igen om två veckor och masserar igen.


Innan stog jag och pysslade lite med Gordon. Han fick sig en ordentligt rykt och nyfriserad lugg, man och svans.
Fick en Iphone 4 igår så den fick stå för bilderna. Riktigt bra vart dom faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0