9 augusti

Just nu sitter jag inne och gör nästan ingenting som ungefär alla andra dagar. Remix ligger iallafall och sover i mitt knä. Hade det inte regnat just nu så hade jag nog gett mig ut på en långpromenad. Jag känner att jag behöver det, måstegå ner i vikt och bli smalare!

Sitter och tycker att livet är orättvist. Jag saknar att åka till stallet varje dag och pyssla med min alderless egna häst. Tänk om Gud kunde låta min familj vinna på en trisslott. Då menar jag inte en sådan liten summa som 25kr utan en rejäl tuss! Det skulle underlätta för hela familjen. Och jag skulle kanske ha en chans till att få bli hästägare snart igen.
Jag önskar att jag hade en häst. En stor häst, över 160cm. En som inte är för ung och inte heller för gammal. En häst som jag kan ha "resten av livet" så att säga. Jag vill träna och tävla och bara ha kul med en riktigt bra kompis. Det är vad jag vill.


Bild från när jag fick rida Annelies 4 åriga ardennerkorsning. Han är så söt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0