Nightan 28 juni





Var ute hos Nightan igår på kvällen. Red mest runt lite och försökte hitta formen och min balans. Frida var snäll och fotade med, tack! Jag får be om ursäkt för mina fina ansiktsuttryck, på Nightan måste man använda rösten mycket.

Det kändes jättebra i slutet för då hade jag kortat upp tyglarna lite mer. Med andra ord red jag med lite för långa tyglar i början, men jag är så rädd för att råka dra henne i munnen. Speciellt när jag rider barbacka! Men sen kortade jag upp dom och hon gick bra. Dock är jag en sån ryttare som glömmer att fortsätta rida när det går bra. Det har jag alltid haft svårt med men jag håller på och bättrar mig.


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tycker det går jätte bra! Du har inte ridit henne så länge och dessutom aldrig kunnat "rida igenom" henne ordentligt pga paddockbrist.

Nightan är som sagt en liten räv och jobbar inte gärna om man inte ber henne om det. ;)



Du kommer lära dig henne snart ska du se nu har ju jag försökt fixa en ordentlig sadel så får hoppas du gillar någon av dem och att allrounden visar sig sitta bra även när hon travar. =)

2011-06-29 @ 22:17:53
URL: http://www.fridakarlbom.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0