Nightan 30 juni


Bild från 28 juni.

Idag red jag ut en sväng på Nightan barbacka i grimma. Det gick bra. Vi red runt lite bara. Fokuserade på att få henne dit jag vill, framåt. Gick jättebra för hon vände aldrig. :p Duktig tjej! Fick henne också att lyssna noga på mig. Så i slutet var hon snabb med att öka, sakta ned och svänga. Det krävdes inte alls mycket övertalning idag :D Så nöjd är jag! Nu får jag vänta tills måndag innan jag kan åka till henne eftersom att vi ska hämta Remix i helgen. Förhoppningsvis så är hon pigg då! :)

Vet ni vad jag har gjort för dumt? Jag har beställt 2 schabrak... :s Oupsi.. Jag kunde helt enkelt inte hålla mig. Får se om jag får använda dom på Nightis när jag rider med sadeln någon gång. Dock var det ju förra veckan jag beställde dom. Så dom borde dyka upp imorgon eller på måndag. Fiiina vad dom iallafall!
Nightan har förresten fått en westernsadel och så ska vi prova en syntetsadel (allround, i think). Så det ska bli spännande att pröva dom! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0