Gordon 21 mars

Suck, åkte till stallet och såg att Gordon hade skadat sig. Han hade blivit sparkat av en ponny i hagen, som hade broddar. Hade jag fått veta att han hade brodd så hade jag inte släppt in Gordon där överhuvudtaget! Usch, det såg så äckligt ut. Det var typ som en flik och när man kollade under den var det ännu äckligare, trodde jag skulle spy! Men det var inte svullet, han gick normalt och reagerade knappt när man petade på såret men det var lite varmt. Men jag tvättade rent det och sånt och ska hålla ett extra öga på det ett tag framöver.

Hans regntäcke som han ska ha ute var dessutom borta så det ligger troligtsvis sönderslitet i hagen, eller om han har magiskt krupit ur det.

Nu har jag och mamma bestämt att han ska få gå i fålla iallafall för den där ponnyn, så att vi slipper fler skador.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0