30 maj

Idag vart det skola på dan, as usual.
Sen på kvällen åkte vi ut till Brolle. Han är så snäll och mysig! Jag stog och borstade en stund och gav honom några blåbärsgodisar som han har fått "ärva" av Gordon. Han var lite skeptisk mot godisarna först men dom slank allt ner ändå! Han bara stog där när jag borstade och pysslade, trots att han var himla irriterad på all knott och mygg som var i stallet.
Sen fick Roger för sig att jag skulle pröva att sitta på honom. Han var så duktig! Han var lugn men han kändes ändå pigg och glad. Han hade säkert velat trava lite med om han fick. Vi satte dit två grimskaft på grimman så att jag kunde försöka att styra lite och det gick bra faktiskt. Han blir nog en riktig toppen häst sen när han kommer igång igen.

Men just idag när jag var hos Brolle kände jag hur mycket jag saknar att få åka till stallet varje dag och bara va där, sköta om min egna häst och rida. Jag vill verkligen ha häst! Det är synd att Brolle är hingst, för annars hade vi säkert kunna köpa honom. Rent storleksmässigt passar han mig bra och han är ju hur snäll som helst. Fast om jag någonsin kommer få en häst igen vet jag inte. Men jag vill inte sluta rida än.

Men mest av allt saknar jag Gordon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0