8 maj

Idag följde jag med pappa till Klockrike och lämnade av Casper som skulle spendera dagen hos sin kanske blivande familj. Vi kan ju inte ha kvar honom pga flytt, som jag tidigare har nämt. Familjen verkar jätte trevlig och mamman jobbar på en bondgård så han skulle få följa med dit på dagarna. Men usch vilken klump man fick i magen när man åkte iväg utan Casper, och se hur han kollade när vi åkte...


Några bilder jag knäppte på Casper i bilen påväg till Klockrike.

För min och Gordons del blev det iallafall en timmes promenad idag.
Vi gick upp till "gropen" eller vad jag nu ska kalla det, där det finns en bra backe att gå i. Det gick bra först tills vi började närma oss slutet på vägen och då började han dumma sig. Han skulle försöka springa hem men tack vare att jag hade träns idag så blev det ingen rymning. Dock blir det ju att han drar sig själv i munnen när han gör så och jag blir så orolig att han ska göra sig illa! 
När jag väl fick honom att gå åt det håller jag ville åt så vände jag efter några meter. Sen så promenerade vi bort till klätterbackarna och gick upp där en gång. Det var första gången vi var där och Goggis var jättelycklig för han kunde plocka med sig kvistar och en massa blad på vägen, fast envis som jag är så pillar jag alltid ut blad och sånt. Han får absolut inte äta med bett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0