Vad fan ska jag göra?

Sen typ 3 dagar tillbaka har jag inte mått bra alls. Något är pågång och det känns PRECIS som förra året!
Det är såklart Gordon jag pratar om... Han släpper inte pälsen som han ska ha så den är längre och tjockare än vad den borde vara. Eftersom att pälsen är tjock så blir han varm och flåsig av att bara stå ute i hagen! EXAKT som förra året! Han måste klippas NU! Vi gjorde det förra året men han var fortfarande flåsig men svettades inte lika mycket. Strax efter det kom fången...

Blir det likadant iår?

Jag misstänker att han har cushings syndrom, som dom trodde att det var när vi var borta och röntgade hovarna på hästkliniken. Hans symtom stämmer in riktigt bra på cushings.

Mamma ringde vet idag iallafall och frågade om cushings. Det går ju att ta prover så man får veta om han har det och det går också att behandla så vi tänkte fråga om lite priser.
Bara provtagningen skulle gå på 2000;- och behandlingen visste hon inte hur mycket det skulle gå på.. Men vad jag har hört så är det rätt dyrt och medicinen har bieffekter. Vi skulle inte heller ha råd att betala för medicinen för det lär ju bli dyrt i längden.

Så är det verkligen värt att ta tester när vi vet att vi ändå inte kan behandla honom? Sjukdomen kommer ju ändå inte försvinna. Men tänk om det visar sig att det inte är cushings? Något är iallafall pågång! För han ska inte bli trött och flåsig av att stå ute i hagen.

Annars när det är lite kyligare ute och när solen inte ligger på är han pigg och glad.

VAD FAN SKA JAG GÖRA? Det känns som att vi snart måste skiljas åt..

Jag fick två morötter igår av Roger som Gordon ska få. Jäkligt stora är dom! Jag la flaskan med ramlösa brevid så ni kan se hur stora dom verkligen är. Dom är lite fula i skalet men jag ska skala dom och dela dom åt honom sen. Tror ni Gordon blir glad nu?


Kommentarer
Postat av: Frida

Usch vad tråkigt om Gordon inte mår bra.. Har du provat ge honom B-vitamin som lite hjälp för pälsfällningen? Har fungerat på Barki även om han inte riktigt släppt allt än.

Har han skugga och ordentligt med vatten i hagen? Det är ganska jobbigt för dem nu när de inte fällt all päls och vädret blir varmt och kallt om vart annat då är skuggan viktig, Barki försöker bada i vattenbaljan i hagen fast han avskyr vatten i vanliga fall haha

2011-05-13 @ 16:13:34
URL: http://www.fridakarlbom.info.se
Postat av: Frida

Låter inget roligt alls, vet dock inte riktigt vad det är så ska söka lite info på nätet och läsa mer.

2011-05-13 @ 16:37:01
URL: http://www.fridakarlbom.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0